• A FIAT vezérigazgatója, Olivier Francois bemutatta a márka termékkínálatának bővítését célzó program következő lépését.
  • Az összes új modell ugyanarra a közös, globális platformra épül majd, így a világ minden pontján elérhetők lesznek.
  • A FIAT tisztán elektromos és hibrid hajtásláncokkal, valamint belső égésű motorokkal szereli ezeket az új modelleket, hogy minden piacon a helyi adottságoknak leginkább megfelelő mobilitási megoldást kínálhassa ügyfeleinek.
  • Az új modellcsalád első tagja 2024 júliusában mutatkozik be, majd ezt követően három éven át minden évben érkezik egy új modell.

 

 

 

A folyamatosan változó globális mobilitási piacon kétféle magatartással találkozhatunk: vannak, akik csak álmodoznak a szebb jövőről, és vannak azok, akik konkrét lépéseket tesznek a fenntarthatóbb, felelősségteljesebb holnap megvalósításáért. A FIAT most, a Panda által ihletett tanulmányautó-család bemutatásával bebizonyította, hogy a jövő már megérkezett.

Az első új modell világpremierjére idén júliusban kerül sor, majd ezt követően 2027-ig bezárólag minden évben egy-egy új típust leplezünk le. Az új modellcsaládra nem kisebb feladat vár, mint hogy meghódítsa a világ útjait, és kiteljesítse a márka modellkínálatát. A Stellantis jóvoltából a FIAT felhasználhatta a cégcsoport új, globális padlólemezét, amelyet a rá jellemző, olasz kreativitással – a szépséget egyszerű megoldással társítva – teljesített ki.

 

Az új globális termékstratégiát egy új videóban ismertette Olivier Francois, a FIAT vezérigazgatója, a Stellantis globális marketing igazgatója, aki egy vidám Pandával utazott el az „olaszországi Genfbe” (azaz a Brescia megyében található Ginevra településre), hogy onnan nyújtson áttekintést a márka közelgő modellújdonságairól. Nem véletlenül választotta a Pandát, amely az elmúlt több mint negyven évben alapvetően meghatározta a mobilitás élményét: az olasz kreativitás ezen jelképe szolgált ugyanis ihletadó forrásként a Fiat új tanulmányautóihoz.

 

„A FIAT egy globális márka, amely tavaly 1,3 millió autót értékesített, és amely stabilan vezeti az eladásokat a világ számos pontján.” – mondta Olivier Francois. „Globális szereplők vagyunk tehát, és ennek megfelelően következő lépésként a helyi gyártmányokról átállunk egy olyan, globális kínálatra, amelyet a világ minden pontján élvezhetnek majd ügyfeleink. Nagy izgalommal adunk Önöknek betekintést márkánk jövőjébe, méghozzá az igen közeli jövőjébe, hiszen legelső újdonságunkról már négy hónap múlva, a FIAT 125. évfordulójára rendezett ünnepségek keretében lerántjuk a leplet. Ezt az autót utána évről évre egy-egy újabb modell követi majd.”

 

Ezek az új autók mind ugyanazt a filozófiát képviselik: a funkcionalitás mit sem ér, ha nem okoz örömöt. Emellett technológiájuk is azonos lesz, hiszen ugyanarra a globális platformra épülnek, ami lehetővé teszi, hogy minden piacon a helyi igényeknek leginkább megfelelő új modelleket gyártsa és forgalmazza a FIAT. Azonban attól függetlenül, hogy hol tervezik meg ezeket a modelleket, a világ bármely pontján gyárthatók lesznek, és minden ügyfelünkhöz eljuthatnak.

Az egyedülálló „multi-energia platform” jóvoltából a következő generációs FIAT modellek tetszőleges hajtáslánccal készülhetnek, a tisztán elektromostól kezdve a hibriden át a belső égésű motorig. Ezen túlmenően az új modellcsalád hatékony helykihasználást és fenntartható anyaghasználatot biztosít majd. Az új modellek mindegyike teljességgel egyedi és eredeti módon fogja újraértelmezni azt a befogadó, megfizethető, zseniális szellemiséget, ami lehetővé tette a márka számára, hogy moduláris belső terű, különleges megjelenésű, erőteljes karakterű járműveket tervezzen és építsen.

 

A FIAT a „kevesebb több” szemléletet alkalmazva arra vállalkozik, hogy fenntarthatóbb és megfizethetőbb autókat gyártson. Ennek érdekében megszabadítja termékeit minden felesleges sallangtól, és csökkenti az olyan, szennyező anyagok alkalmazását, mint a króm, az ötvözetek, a bőr vagy az ülések szivacstöltete. Ezen felül megkettőzött figyelmet fordítunk az aerodinamikai hatásfokra – erről tanúskodik a Fastback tanulmányautó kialakítása –, valamint a FIAT zseniális olasz eredetiségére mindig is jellemző modularitásra.

 

Az utóbbit támogatja a transzverzális platform, valamint a (modelltől függően) akár 80 százalékban közös alkatrészek alkalmazása – például a belső térben –, ami a gyártást gazdaságosabbá teszi, és olyan előnyökkel jár az ügyfél számára, mint a megfizethetőség vagy a karakteres megjelenés.

 

Városi autó

A videóban bemutatott első tanulmányautó a FIAT új városi autója, a City Car. A jelenlegi Pandánál nagyobb modell (ha úgy tetszik, „Mega-Panda”) formatervét részben a márka szülőhelye: a torinói Lingotto épület és annak legendás, tetőn kialakított tesztpályája ihlette. A FIAT formatervezői a Lingotto jó néhány különleges jellegzetességéből merítettek ihletet az új formanyelv kialakításakor, a könnyű szerkezettől kezdve az optimális helykihasználáson át a világosságig. Emellett a „La Pista 500” tesztpálya ovális kialakítása az új modell belső terének több pontján is visszaköszön, a műszerfaltól kezdve a kijelzőn át az ülésekig.

 

A FIAT mindezek mellett külön hangsúlyt fektet a fenntartható anyagok, így többek között az újrahasznosított műanyagok vagy a bambuszból készített szövetek használatára. Továbbá arra is kísérletet tesz a márka, hogy elhárítsa a fenntarthatóbb mobilitás útjában álló akadályokat, így például egy kihúzható, majd automatikusan felcsévélődő töltőkábellel tenné egyszerűbbé a töltés folyamatát. Az emelt üléspozíció és a robusztus formaterv a világ minden pontján tökéletes társsá teszi ezt a kisautót, különösen a zsúfolt városi forgalomban. Ugyanakkor az új modell eléggé tágas és sokoldalú lesz ahhoz, hogy akár családi hétvégékre vagy nyaralásokra is útnak induljanak benne ügyfeleink.

 

Pick-Up

A pick-up a második tanulmányautó, amely megjelenik a videóban. A FIAT piacvezető márka Dél-Amerikában, a Strada pickup pedig Brazília abszolút legnépszerűbb járműve. A FIAT meggyőződése, hogy a jövőben ez a járműtípus globális szinten, így akár Európában is hasonló sikert arathatna.

A FIAT új pickup-tanulmánya örömteli, élvezetes köntösbe burkolja a funkcionalitást, és tökéletes társ lehet abban, hogy az emberek világszerte ismét felfedezzék, micsoda értéket képvisel a szabadidő az életükben. Az új modell az egész világot élvezetesebbé és praktikusabbá teheti. A pickupok karakterét a könnyű haszonjárművek funkcionalitásával és a szabadidőjárművek kényelmével kombináló új modell méreteiből adódóan a világ minden pontján ideális városi járműnek bizonyulhat. A szabadidős tevékenységek többek egyszerű hobbinál, ez a pick-up pedig tökéletesen felkészült arra, hogy ügyfeleink a lehető legteljesebb mértékben kiélvezhessék szabadidejüket.

 

Fastback

A márka két sikermodellje: a brazíliai Fiat Fastback, illetve a Közel-Keleten és Afrikában népszerű Fiat Tipo örökébe léphet az a Fastback (csapott hátú) modell, amely Latin-Amerika, a Közel-Kelet és Afrika mellett igazi globális modellként kíván sikert aratni – akár Európában is. A tanulmányautó a többi modellnél megismert, moduláris platformra épül, és határozottan sportos hangvételű. A Fastback az élő bizonyíték arra, hogy a FIAT képes anélkül fokozni fenntarthatósági eredményeit, hogy feladná a teljesítmény iránti elkötelezettségét: a kontúrokból áradó dinamizmus és a kifejezetten áramvonalas sziluett egyszerre csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, és teszi a legtöbb szabadidőjárműnél modernebbé, fiatalosabbá a típus karakterét.

 

Szabadidőjármű

A videóban megjelenő negyedik tanulmányautó egy tágas családi szabadidőjármű – amolyan „Giga-Panda.” A FIAT mindig is úttörő szerepet vállalt a megfizethető, innovatív, fenntartható mobilitás terén, és ezzel összhangban ez a modell is kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy megfeleljen a családi járművekkel szemben támasztott követelményeknek. A FIAT SUV-tanulmánya hiánytalanul elégíti ki az ügyfelek legfontosabb elvárásait – a biztonságot, a sokoldalúságot és a tetszetős formavilágot –, és emellett tágas, robusztus konstrukcióval ajándékozza meg a családokat szerte a világon.

 

Kempingbusz 

Az utolsó koncepciójármű maga a megtestesült élményautó, amely újraértelmezett dolce vita stílusával segít az embereknek ismét kapcsolatot teremteni egymással és a természettel. A tanulmány az 1980-as évek Fiat Panda modelljének élményekben gazdag funkcionalitása előtt tiszteleg, felidézve annak az autónak a sokoldalúságát, amely, bár városi járműnek született, magán viselte a szabadidőjárművek jellegzetes vonásait, és hűséges társként támogatta gazdáinak minden ambícióját.

 

Related Post